România, în vogă

Am dat peste studiul acesta, Country Brand Index, ediţia 2008, şi mi-au căzut ochii pe graficul din imagine. Ce steag recunoaşteţi la rubrica „en vogue”? Element ajutător: e primul!

Dap, în 2008 România era considerată ţară „în vogă”. Vestea bună e, citez într-o traducere foarte aproximativă (cuvintele şi expresiile potrivite îmi lipsesc din vocabular, propuneri alternative snt binevenite): „o ţară în vogă e agreată de un grup de oameni „care ştie”, devenind noua destinaţie „trendy”, generând zvonistică favorabilă.”

Vestea mai puţin bună e, citez din nou: „din păcate, acest statut de obicei nu durează mult (câţiva ani, cel mult). Primii care adoptă trendurile sunt nişte „suciţi” notorii şi vor abandona o destinaţie rapid îndată ce devine cunoscută „maselor”.

Sunt două direcţii din poziţia asta: dacă reuşeşti să profiţi de statutul de „în vogă” (de obicei obţinut fără voia ta, aş zice eu, trend-setterii oricum nu fac ce li se spune, ci ce vor ei) şi oamenilor care-i urmează pe aceşti trend-setteri le place ce găsesc, atrăgând la rândul lor pe alţii, ai şanse să creşti şi să-ţi fortifici „marca”. Apoi, frumos ar fi s-o menţii.

Dar până acolo, pândesc capcane. Citez din nou aproximativ: „dezastre naturale, economie pe butuci, război, politică externă neprietenoasă, produse exportate necorespunzătoare, etc. pot împinge spre declin. O marcă puternică se poate redresa, rămânând credincioasă esenţei sale, sau, dacă e necesar, arătându-se într-o lumină nouă.”

O să râdeţi, dar România încă mai e „în vogă”. O să plângeţi, termenul de „câţiva ani” se apropie de sfârşit. Hai să mişcăm ceva.

5 gânduri despre “România, în vogă

  1. Am avut supriza sa aflu de la o colega venita din Viena (!!!!) ca „Bucharest is the city of my heart!” ca aici „se intampla multe” si cluburile sunt muuuult mai schiki-miki decat la Viena, München usw. (asa o fi?!)… ca e acceptabil pretul aici sa mergi la concerte si alte ev. culturale. Nu e rau… dar cum ziceai …ce facem cu asta?

    Apreciază

  2. ce facem cu asta? pai, am putea s-o comunicam, de exemplu, dar nu „in masa”, ci personal, individualizat. fiecare cui poate si cui e interesat, mulat pe interesele lor.

    pentru comunicare in masa exista allromaniansarevampires.com :D

    asta putem face noi. ce poate face guvernul/ministerul de turism? de exemplu, sa comande si mentina un fel de deutschland.de sau germany.com. există romania.org, dar e facut amatoriceste de niste voluntari. mai bine decat nimic, se poate si mai bine, ideea e ca se pot misca o gramada de lucruri cu un pic de bunavointa.

    Apreciază

  3. Ce credeti despre recent lansatul brand turistic al Romaniei? Este un pas in directia buna sau banii erau mai bine cheltuiti pe repararea drumurilor, postarea de indicatoare, instalarea de toalete publice, tiparirea si distribuirea de brosuri prin Europa, etc.? Specialistii in logo-uri cred ca vor avea mai multe de spus.

    Apreciază

Comentezi?