Oraşe medievale

Aşa arată unul din cele mai frumoase oraşe medievale din Germania:

Aşa arată probabil cel mai frumos oraş medieval din Elveţia:

Una din similitudini: nici o maşină în zonele de maxim interes turistic.

Aşa arată cel mai frumos oraş medieval din România:

Dacă aş fi primar, aş interzice staţionarea maşinilor în cetate. Dar, din nou, nu m-au întrebat când au dat dispoziţiile :P.

Faza e – se poate, chiar şi în România. La Cluj,

ca să nu mai vorbim de Braşov

sau Sibiu.

Sighişoara, pe când? Şi ce frumos ar arăta fără maşini! Se poate, dar noaptea, şi tre’ să te chinui să găseşti unghiul potrivit.

Oraşul ar respira un cu totul alt aer fără maşini. Şi nu mă refer (doar) la poluare.

6 gânduri despre “Oraşe medievale

  1. Primarul zice asa „Sighişoara este oraşul liniştit, unde aerul vechiului burg medieval se împleteşte cu modernitatea secolului 21” (adicatelea stie cum e cu masinile) (sursa:http://www.sighisoara.org.ro/)
    La sectiunea contacte nu s-au obosit sa dea nici un nr. telefon sau mail ca sa le scriem. Ce zici de un sondaj?

    Apreciază

  2. Bamberg? Asa era parca si acolo.

    Discutia asta cu masini/fara masini e spinoasa rau. Locuiesc relativ aproape de o mica cetate medievala (austriaca, normal :) ). Un Brasov miniatural cu zidul integral in picioare si cu toate bastioanele mestesugarilor la locul lor. 7500 locuitori la ultimul recensamant. Masinile stau si ele una langa alta, una in spatele alteia in tot orasul vechi. De cand am invatat sa citesc ziarele locale, de 3-4 ori pe an se dezbate in sedintele consiliului orasenesc scoaterea lor afara. Situatia politica e foarte echilibrata si automat un partid s-a asezat de-o parte a problemei, celalalt de cealalta parte. Si se ciondanesc fara sa poata schimba situatia prezenta. Temerea este ca nemailasand masini inauntru, ar omori bruma de negustorie ce se mai practica in pravaliile mici si cu parfum medieval. Cica lumea prefera sa mearga la centrele comerciale de la cele doua margini ale orasului. Nu stiu cat de intemeiata e temerea aceasta. Oricum e o tema in care in balanta stau pe un taler turistii, iar pe celalalt localnicii ce tre’ sa gaseasca alte locuri de parcare. Nici mie nu mi-ar fi usor sa aleg daca as fi primar.

    Apreciază

  3. da, e bamberg :).
    nu e usoara discutia, dar usurata de un amanunt: masinile din poze NU snt ale localnicilor, ci ale turistilor de la hotelurile din cetate. pana una alta, as lasa localnicii in treaba lor si as interzice, vorba lui takeda, stationarea masinilor nelocalnicilor in cetate – i-as lasa sa vina cu masina cu bagajele sus, dar apoi valea, parcati jos, contra suma modica, si urcati apoi pe jos, sau cu ceva trasuri, tot contra suma modica. de exemplu.
    snt ceva parcari jos, se mai face una mi se pare, si daca nu ajunge spatiul, sa mai faca una – pun pariu ca ar primi bani de la UE imediat pentru un astfel de proiect.

    Apreciază

  4. …dar cine sa faca astfel de proiecte,cand SUNT preocupati de ALTE „cestiuni” urgente?!Pacat ca nu am invatat sa punem in valoare ceea ce avem.Admiram ceea ce vedem afara,dar cand vine vorba sa facem ceva concret in „ograda” noastra,ne impiedicam in scuze sau nepuntinta.

    Apreciază

  5. Salut,
    E prima data cand intru pe siteul tau si pot spune ca de 3 ore il devorez, acum stau sa il diger.
    Problema masinilor in cetate este extrem de dezbatuta, cazul cetatii Buda, unde clientii hotelului (Hilton daca nu ma insel) vin cu masinile si le lasa in parcarea amenajata de hotel. Cine vrea sa intre cu masina in cetate…plateste la intrare, si nu cred ca e ieftin, desi ciudat lucru, am intrat de 2 ori si la iesire nu a trebuit sa platim nimic (nu am stat la hilton).
    Avantaje si dezavantaje sunt, desigur, de ambele parti, insa cred ca cea mai buna varianta este cea combinata, in care cei care intra platesc o taxa, mare, (din ce masini am vazut in poze sigur isi permit si in plus…hiba romaneasca…cred…ar plati aproape oricat sa poata sa isi puna suv-ul de lux in fata hotelului) este cea mai buna si la indemna, cu o conditie: transportul public sa fie extrem de bine pus la punct.
    Si ca tot veni vorba de orase medievale nemtesti, la ei exista un sistem extrem de…cum altfel…practic:transport in comun (silentios) care traverseaza centrul, anumite strazi cu sens unic, multe pietonale si desigur renumitele ringuri care ocolesc centrul vechi (de cele mai multe ori fix pe langa exteriorul zidurilor).
    Poate gasim si pt Sighisoara un primar… neamt :)

    Apreciază

Comentezi?