Cairns

Când rezervi un bilet de tip circuit și vrei să mai faci niște combinații, trebuie atenție la detalii și precauție la neprevăzut. Am luat bilet circuit Bangkok-Sydney-Cairns-Sydney-Bangkok, iar între Sydney și Cairns am intercalat Auckland, cu alt bilet, care îmi dădea la întoarcere doar 2 ore timp de schimb. Riscant, mai ales că nu știam sigur la ce terminal aterizează cursa de Auckland – posibil internațional, iar plecarea la Cairns probabil domestic. Oricum, dilema a fost rezolvată de compania aeriană: mi-au mutat zborul de 6 dimineața de la Auckland la 7, îmi rămâneau 45 de minute pentru schimb la Syndey, nerealist. Așa că am sunat și cu ceva extra costuri am reușit să reprogramez zborul de Cairns pentru mai târziu.

Tot a fost bine că am mers cu L. la aeroport, ea zbura spre Queenstown, pentru niște parapantă în insula de Sud. Cică aceea e și mai frumoasă, cu peisaje alpine prăbușite în mare… poate altă dată, nu e timp pentru tot.

Bine am făcut că am schimbat zborul – într-adevăr trebuie să schimb terminale, cu un microbuz pe care-l aștept în stație. Dar acum este timp.

Aterizez „în Nord, la Tropice” pe la 3 după-masa (nu mă pot obișnui cu direcția opusă – aici în Nord e mai cald). Microbuzul mă lasă la hostelul …, mă cazez și cat să rezerv rapid niște excursii. O rog pe fata de la recepție (Amy, din Marea Britanie) să mă ajute. E foarte rapidă, expeditivă, multitasking, calmă sub presiune – cum trebuie să fie o recepționistă adevărată.

Toată afacerea durează vreo oră, așa că până ies în oraș soarele e jos, dă să apună. Cairns e o stațiune-nod turistic pentru diverse excursii și mai ales activități sportive – scufundări, parapante, chestii cu adrenalină. Stațiunea în sine nu are plajă, nici baia nu e recomandată, doar o piscină mare pe faleză, „Laguna”. Faleza e presărată cu aparate de „tras de fiare”, ocupate în majoritatea timpului. Plin de lume la plimbare, gimnastică și alergare.

În depărtare se vede un debarcader, spre care mă îndrept. Până ajung mă opresc pentru un timelapse cu soare-apunele; ajunt în port la fix pentru Ora Albastră cu pescari – aici sunt înșiruiți cu scăunele și undițe, „ca la noi” – în majoritate mi se par aborigeni.

Dacă la dus am mers pe faleză, la întors merg pe strada paralelă, plină cu magazine și restaurante – e bine, am de unde lua suveniruri. Îmi atrage atenția „Bavarian Beer House” – ce european ar vrea să mănânce aici? Dar poate sunt eu în contratimp cu preferințele publicului larg.

Înainte să ajung la hotel o mai cârmesc o dată peste drum la faleză, să văd care-i stadiul, și am un mic șoc: apa s-a retras muult, zeci de metri în față, nici nu se vede în întuneric. Păsări albe și gri caută pești și scoici rămase în noroi. Nu-i de mirare că nu-i de baie aici.

Ultima imagine înainte de culcare e posterul despre istoria aborigenilor. Ce destin. După zeci de mii de ani de armonie cu natura, i-a lovit năpasta și în câteva decenii aproape că au dispărut de pe fața Pământului. Barbari am fost, barbari suntem încă, ăștia de-am supraviețuit. Barbari norocoși.

Anunțuri

2 gânduri despre “Cairns

1. Apropo de intrebarea cu ce european ar vrea sa manance la bavarezi:

Eram in insula de Nord din NZ, calatorind dinspre Wellington in sus. Cand… pe stanga drumului reclama mare, nu mai stiu exact cum era, la un restaurant romanesc. Era un pic prea devreme pentru pranz, dar ne-am uitat toti din masina unii la altii si am zis intr-un glas, hai! Din pacate am nimerit taman in ziua libera. Nu era nimeni pe acolo. :)

Apreciază

Comentezi?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )